Porsche zmierza ku końcowi produkcji modelu 718
Porsche oficjalnie ogłosiło zakończenie produkcji spalinowych modeli 718 Boxster i Cayman. Ostatnie egzemplarze zjadą z linii montażowej w październiku 2025 roku. Mimo wycofania tego modelu z Europy w Chinach, czy USA wciąż jeszcze można było zamówić słabsze odmiany,

Dlaczego Porsche kończy produkcję 718?
W 2024 roku surowsze przepisy UE dotyczące cyberbezpieczeństwa wymusiły wycofanie modeli 718 z rynku europejskiego. Globalna sprzedaż odzwierciedliła tę zmianę w 2024 roku wzrosła o 15%, osiągając 23 670 egzemplarzy, by następnie spaść o 22% do poziomu 4 498 sztuk w pierwszym kwartale 2025 roku.
Po wcześniejszym wycofaniu modeli 718 z rynku europejskiego, teraz również pozostałe rynki – w tym USA – stracą dostęp do benzynowych Boxstera i Caymana. Jak potwierdził Frank Wiesmann z Porsche Cars North America, obecna, czwarta generacja (seria 982), zakończy swoją produkcję do końca października 2025 roku.

Porsche 718 w obecnej formie (seria 982) zadebiutowało w 2016 roku i było produkowane w zakładzie w Zuffenhausen, a od 2022 roku również w Osnabrück. Modele te szybko zdobyły uznanie za doskonałe właściwości jezdne, balans i klasyczny układ z silnikiem centralnym.
Edycje specjalne zostają na dłużej
Choć standardowe wersje 718 znikną z oferty, niektóre limitowane edycje, takie jak Boxster RS Spyder i Cayman GT4 RS, będą nadal dostępne w wybranych regionach. Ze względu na ograniczoną produkcję, modele te nie podlegają nowym przepisom UE.

Co dalej? Przyszłość Porsche 718
Porsche pracuje już nad elektrycznymi następcami Boxstera i Caymana. Oficjalna data premiery nie jest jeszcze znana, ale pierwsze modele mają pojawić się w 2026 roku lub później. Według prezesa Porsche, nowe EV będą jeszcze bardziej dynamiczne i emocjonujące. Szkoda, że coraz więcej kultowych modeli zostaje zastąpionych elektrycznymi odpowiednikami.
Zobacz też :
Dodaj komentarz